ostatni

Text otázky

Dobrý den, mám následující dotaz. Máme již mnoho let nainstalovány na radiátorech měřiče tepla /nyní Metrona - Telmetric plus/ . Jednou za rok jsou prováděny odečty, fyzicky byty obejdou lidé nasmlouvaní dodavatelem tepla a provedou odečty z radiátorů v jednotlivých bytech, následně je nám vystavena faktura za tyto provedené odečty, fakturovaná částka není zrovna malá. Jak jsem letos zjistila, tak dodavatel stav zná i bez fyzického odečtu, přenáší se mu to elektronicky /letos jsem nebyla při odečtech doma a zjišťovala jsem, jak jim to nahlásit, bylo mi sděleno, že stav již ví z elektronického vyúčtování/. Musí být tedy prováděny fyzické odečty v bytech, když se načítají elektronicky přímo dodavateli? Přijde mi zbytečné platit za to, že někdo fyzicky zapíše na papír stav z měřiče, když to dodavatel ví i bez zapsání do papíru. Díky za odpověď.

Odpověď na otázku

Obecně platí, že rozsah poskytovaných služeb je upraven smlouvou mezi dodavatelem služby odečtů a rozúčtování a vlastníkem objektu. Taková smlouva pak stanovuje nejen rozsah prováděných úkonů, ale i smluvní cenu. Je pravdou, že přístroje s možností dálkového odečtu se obvykle odečítají bez nutnosti zpřístupnění bytů k odečtům. Nicméně mohou nastat okolnosti technické i správní povahy, kdy je třeba provést odečet konvenčním způsobem. Je třeba, abyste se v první řadě obrátila na vlastníka objektu a požádala ho v této věci o vysvětlení.