Nefunkční kalorimetr.

  1. ARTAV
  2. Nefunkční kalorimetr.
ostatni

Text otázky

Dobrý den,chtěla bych Vás poprosit o radu, jak je možno se bránit v případě, že mi odborná firma již potřetí dodala nefunkční kalorimetr spotřeby tepla? Je vůbec možné, aby mi SVJ účtovalo dle pravidla "pokud vlastník bytu nezajistí funkčnost měřiče tepla bude mu účtován 1,5 násobek nejvyšší spotřeby tepla na m2 dosažené v domě násobený plochou jeho bytu"? Kalorimetr je ve vlastnictví SVJ a byl zakoupen z fondu oprav. Byt je pronajmutý a kalorimetr je ve stupačkách, tzn. není možnost jej pravidelně kontrolovat. Můj podíl na celkových nákladech na topení za minulý rok tedy činí 8,75%, ačkoliv můj spoluvlastnický podíl je pouze 3,2% a průměr spotřeby tepla ostatních bytů téže velikosti v bloku činí 3,39%. Je možné eventuálně tyto škody přenést na odbornou firmu, která evidentně svoji špatnou prací/produktem toto zavinila (půjde již o čtvrtou opravu/výměnu během tří let)? Jsem z toho již zoufalá. Děkuji za pomoc.

Odpověď na otázku

Dobrý den. Rozúčtování nákladů na tepelnou energii na vytápění a nákladů na poskytování teplé užitkové vody pro konečné spotřebitele musí vlastník, tj. ve vašem případě SVJ, provádět dle vyhlášky 372/2001 Sb..Postup při poruše měřidla je řešen v § 6 odst. 4 této vyhlášky takto: Při poruše měřiče tepelné energie, indikátorů vytápění nebo instalovaného vodoměru vlastník spotřební složku za dobu poruchy stanoví podle údajů dvou z klimatického hlediska srovnatelných zúčtovacích období. Rozúčtování, které Vám bylo předáno reklamujte a požadujte rozúčtování, které bude v souladu s vyhláškou 372/2001 Sb.. Měřiče tepla i vodoměry patří k technickému zařízení domu a jejich majitelem je vlastník objektu (SVJ), který je povinen zajistit jejich pravidelné ověřování i opravy. Z tohoto důvodu musí všechny problémy s měřidlem, včetně jednání s „odbornou firmou“ řešit vlastník objektu.