odlišné výrobní č. vodoměru

  1. ARTAV
  2. odlišné výrobní č. vodoměru
ostatni

Text otázky

Dobrý den,Rovnou k věci,bydlíme v bytové jednotce o 8 vchodech z toho každý má 8 bytů. Byt užíváme 2 dospělí. Nedávno nám přišlo rozůčtování Ista. Nejen že naše pošta byla ve společném vchodě o několik hodin později než u ostatních nájemníků,že nedoplatek činil 16.000kč, ale i výrobní číslo vodoměru na faktuře nesouhlasí s posledním číslem na vodoměru v bytě. Je možné aby došlo k chybě a kam se popřípadě obrátit? Na Správě nemovotisti města Znojma nám bylo zděleno,že to nevadí a že si máme zvednout zálohy,že se zdražovalo. Přitom když si projdeme zpětně rozůčtování Isty z minulého a předminulého roku se nám zdá doplatek příliš vysoký. Předem děkuji za Vaši odpověd,s pozdravem Vratislav Keprda

Odpověď na otázku

Dle platné legislativy za provedení rozúčtování zodpovídá v plném rozsahu vlastník objektu. Skutečnost, že rozúčtování provádí na základě smlouvy jiná společnost (ve vašem případě ista česká republika), na této zodpovědnosti nic nemění. To však neznamená, že nemohlo dojít k chybě (jak na straně vlastníka objektu, resp. jím pověřeného správce, tak na straně rozúčtovací společnosti). Pokud jste přesvědčen o správnosti vašeho tvrzení, pak jediným správným postupem je písemné uplatnění vaší reklamace rozúčtování a to u vlastníka objektu, resp. u jím pověřeného správce; ten má pak povinnost vaší reklamaci prošetřit a v případě pochybení zjednat nápravu.