povinost umožnit odečty

  1. ARTAV
  2. povinost umožnit odečty
ostatni

Text otázky

Dobrý den, měla bych dotaz, asi před 5 lety měli přijít pověření pracovníci na odečet měřičů, kdy mě vyzvaly, abych umožnila odečet v době od 14-15- hod, v tuto dobu jsem tedy byla doma, ale nikdo se do bytu nedostavil. Následující období mi byla spotřeba nějakým způsobem rozúčtována a platila jsem poměrně vysoký nedoplatek. Můj dotaz zní- jak se zachovat v případě, že v dobu danou pro odečt měřičů se nacházím v bytě, avšak pracovníci se nedostaví- zda jim tedy já sama můžu navrhnou náhradní termín nebo jak mám postupovat, protože mi přijde nelogické, abych celý den čekala doma až se pracovníci dostaví, ačkoliv mi předtím napsali pevnou dobu, kdy se dostaví. Mohu se proti tomu nějak bránit? je někde určena povinnost, že když sdělí že se v uvedenou dobu dostaví, avšak nedostaví se, mohu si já sama určit náhradní termín, nebo jak mám postupovat? Děkuji

Odpověď na otázku

Na výzvě ke zpřístupnění bytu by měl být uveden kontaktní telefon, na kterémje možno dojednat případnou změnu v termínu odečtu, respektive dohodnoutnáhradní termín odečtu. Pokud tam nebyl uveden telefon, byl tam určitě názevorganizace a adresa. V krajním případě, tyto kontaktní údaje musí mítvlastník nebo správce domu.Po pěti létech už, bohužel, nemáte možnost případné chybné vyúčtováníreklamovat.