Reklamace spotřeby TuV.
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, jak reklamovat vyúčtování na teplou vodu, když mám podezření, že vodoměr neměřil správně. Bydlíme v panelovém domě 3+1, v minulém roce jsme bydleli pouze 2 osoby a to já a mé 6leté dítě, posleze jsem se provdala a v půlce roku, tedy v červnu, se přisťehovala 3 osoba. Nicméně nikdy jsem neměla roční spotřebu 100 kubíků teplé vody. A z celého roku jsem dva měsíce strávila v zahraničí. Vždycky, když s námi bydlel i můj bývalý manžel jsme jako tři lidi měli spotřebu kolem 30 až 35 kubíků teplé vody. Zdá se mi to opravdu mnoho a nevím, co s tím. Děkuji za odpověď. Mimochodem i náš domovník se celkem divil, když byl na odečtech, že jsem jediná v baráku.
Odpověď na otázku
Protože nesprávným měřením mohou být významně poškozeny Vaše zájmy, jste jako poškozená strana dle §11, odst. 4 zákona č. 505/90Sb. (O metrologii) oprávněna vyžádat si u vlastníka objektu ověření měřidla (vodoměru) a vydání osvědčení o výsledku ověření.Podle výsledku ověření by mělo následně dojít i k případné opravě vyúčtování.Je-li na měřidle zjištěna závada, obvykle hradí náklady spojené s jeho přezkoušením a výměnou vlastník měřidla. Není-li závada zjištěna, hradí tyto náklady konečný spotřebitel.