Reklamace spotřeby TuV.

  1. ARTAV
  2. Reklamace spotřeby TuV.
ostatni

Text otázky

Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, jak reklamovat vyúčtování na teplou vodu, když mám podezření, že vodoměr neměřil správně. Bydlíme v panelovém domě 3+1, v minulém roce jsme bydleli pouze 2 osoby a to já a mé 6leté dítě, posleze jsem se provdala a v půlce roku, tedy v červnu, se přisťehovala 3 osoba. Nicméně nikdy jsem neměla roční spotřebu 100 kubíků teplé vody. A z celého roku jsem dva měsíce strávila v zahraničí. Vždycky, když s námi bydlel i můj bývalý manžel jsme jako tři lidi měli spotřebu kolem 30 až 35 kubíků teplé vody. Zdá se mi to opravdu mnoho a nevím, co s tím. Děkuji za odpověď. Mimochodem i náš domovník se celkem divil, když byl na odečtech, že jsem jediná v baráku.

Odpověď na otázku

Protože nesprávným měřením mohou být významně poškozeny Vaše zájmy, jste jako poškozená strana dle §11, odst. 4 zákona č. 505/90Sb. (O metrologii) oprávněna vyžádat si u vlastníka objektu ověření měřidla (vodoměru) a vydání osvědčení o výsledku ověření.Podle výsledku ověření by mělo následně dojít i k případné opravě vyúčtování.Je-li na měřidle zjištěna závada, obvykle hradí náklady spojené s jeho přezkoušením a výměnou vlastník měřidla. Není-li závada zjištěna, hradí tyto náklady konečný spotřebitel.

Menu