Rozúčtování vody

  1. ARTAV
  2. Rozúčtování vody
legislativa

Text otázky

Dobrý den. Bydlíme v obecním bytě, dům patří celý obci. Teď přišlo vyúčtování za služby, kde enormně vzrostl náklad na studenou vodu. Za skoro 70m3 máme zaplatit skoro 9000Kč. Je to obrovský rozdíl oproti loňskému vyúčtování, kdy jsme za skoro 80m3 platili jen 6500,- . Když jsme to rozpočítali na metry krychlové, tak nám to na jeden vychází na víc než 130 Kč. Obec má přitom schválenou maximální cenu vodného a stočného s dodavatelem jen asi 105 Kč. Když jsme reklamovali vyúčtování, řekli nám, že je to rozdíl mezi hlavním vodoměrem (podle kterého se účtuje) a těmi v bytech. Prý to může být až 25 % a musíme to prostě zaplatit. Neoficiálně jsem se dozvěděl, že někdo z nájemníků si při odečtu svůj výrazně podrazil, což se pak promítlo v rozdílech součtu bytových vodoměrů a toho hlavního. Odpovídali by tomu i kroky obce, kdy provedli kontorly vodoměrů a plánují jejich výměnu. Opravdu s tím nic neuděláme a musíme to zaplatit? Přijde mi nespravedlivé, že i přestože máme vodoměr, musíme zaplatit spotřebu za někoho jiného. V našem případě jsou to skoro dva tisíce navíc, což v dnešní době není málo.

Odpověď na otázku

Pokud je rozdíl mezi součtem bytových a patním vodoměrem opravdu 25% a důvodem je pouze metrologická nepřesnost vodoměrů, pak není důvod vyúčtování reklamovat.

Pokud je však důvodem takto velkého rozdílu (obvyklý rozdíl bývá do 20-ti %) skutečnost, že některému spotřebiteli byl náměr (rozdíl mezi koncovým a počátečním staven) z nějaké příčiny snížen (například, že si nájemníci hlásili stavy vodoměrů sami a některý z nich nahlásil špatný údaj), pak je to důvodem k reklamaci.

-peho-

Menu