Vyúčtování vody

  1. ARTAV
  2. Vyúčtování vody
ostatni

Text otázky

Dobrý den, prosím o Vaší radu. Po obdržení vyúčtování mě zarazilo množství m3 za teplou vodu. Po kontrole s loňským vyúčtováním jsem zjistila, že byl loni pravděpodobně špatně odečten vodoměr (pouze 2,4 m3 za rok). Letos je to 52,6 m3 za 10 měsíců. Vzhledem k nedoplatku cca 13tisíc, bych se chtěla zeptat, zda jsme povinni částku uhradit nebo za špatný odečet v loňském roce neneseme odpovědnost? To že jsme vyúčtování obdrželi až 5,5 měsíce po zúčtovacím období také nesouhlasí s vyhláškou 372/2001 Sb. Předem děkuji za odpověď

Odpověď na otázku

Vyúčtování má být předloženo do čtyř měsíců po skončení účtovaného období, ale nárok vlastníka domu na úhradu odebrané vody se opožděným předložením vyúčtování neruší. Nárok by byl promlčen až po třech létech po skončení období.Chybný odečet vodoměru byl zaviněn odečítačem, ale spoluodpovědným je také uživatel bytu, který svým podpisem stvrzuje správnost odečtu.Na úhradu nedoplatku, za Vámi popsané situace, má vlastník domu nezpochybnitelný nárok.