vyúčtování vody a tepla

  1. ARTAV
  2. vyúčtování vody a tepla
ostatni

Text otázky

Dobrý den,teprve nedávno jsme do bývalé správcovské firmy (od 5/2010) jsme v OV dostali vyúčtování energií a služeb za 1-5/2010. U více než poloviny bytů je vyúčtování spotřeba přibližně taková, jako v roce 2009 odpovídala cca 10 měsícům. To jsou údaje, které jsou nepřijatelné. Takto byly vyúčtovány náklady za vodu teplou i studenou, za ohřev TUV i např. za výtah či společnou elektřinu. Na reklamaci a žádost o přepočítání nám firma nereagovala (uplynul cca měsíc), místo toho nám poslali složenky na zaplacení nedoplatků. Chtěl bych poprosit o radu, jak se můžeme bránit. Podotýkám, že se do 5/2010 jednalo o byty v majetku města. Předem děkuji za radu.

Odpověď na otázku

Samotný fakt, že jsou účtovány vysoké částky není pro reklamaci relevantní. Náklady na vytápění v měsících 1-10 mohou být téměř stejné jako za období leden-květen, protože jen v prvním čtvrtletí je statisticky spotřebováno 51% celoroční spotřeby tepla. Pro reklamaci je potřeba najít konkrétní chybu v rozúčtování. Reklamaci je potřeba adresovat majiteli domu.Pokud vám majitel domu neodpověděl, opakujte reklamaci doporučeným dopisem a nejméně jednou urgencí, rovněž doporučeným dopisem.Poslední možnost je s pomocí právníka podat na původního majitele domu žalobu k soudu. Žádná jiná organizace není k řešení Vašeho sporu kompetentní.